2019-04-24 07:14Press releases

Wrapp och Danske Bank tar en paus!

Wrapp och Danske Bank tar en paus i samarbetet. För Wrapps del är det ju naturligtvis tråkigt och framförallt för Danske Banks kunder som inte längre kommer att kunna använda plattformen.

Wrapps fokus ligger på produktutveckling och sammanslagningen med Meniga. Redan nu i vår lanseras en ny produkt, som blir den första gemensamma tillsammans med Meniga, och efter sommaren kommer fler. Med data kommer insitker och med insikter möjligheter att fatta mer opitmerade beslut. Transaktionsdata är motorn i den framtida plattfomens produktutbud som inkluderar performance marketing (TDM), analysverktyg och ett konsumtionsindex.

• Vi ser med tillförsikt fram emot att att lansera nya produkter och tjäntser och tillsammans med Meniga kommer vi kunna skala upp verksamheten i en snabbare takt. Vi ser fram emot att välkomna Danske Bank till vår plattform igen, samt nya samarbetspartners, säger Aage Reerslev, grundare av Wrapp.

About Meniga Rewards

Wrapp is The New Standard of transaction-driven marketing (#TDM). Users’ connect their payment cards and in return, Wrapp gives cash-backs meaning real money. Simply put, we put purchasing power in the hands of consumers, and meaningful marketing in the hands of brands. As an outcome there will be true loyalty and increased frequence. In December 2018 Wrapp was aqquired by Meniga, https://www.meniga.com, and the merger process is ongoing. The ambition is clear, to create a powerhouse in Fintech who stands on multipule business legs where Rewards Marketing and Real-time transaction data will be the key ingredients in the Performance Marketing offer.

Therese Lundquist
Head of Marketing & PR Meniga Rewards